Як вибрати і купити ПЕРШИЙ мотоцикл?

Ви вирішили купити собі перший мотоцикл. Але виникає питання – який мотоцикл мені краще вибрати? Від того наскільки правильно Ви виберете мотоцикл залежить не тільки безпека (Ваша і оточуючих), але і те, чи будете Ви отримувати задоволення від їзди на мотоциклі. А це, по суті, і є найважливіше. По-перше, треба вирішити який тип мотоцикла Вам більше підходить.

Якщо вибирати мотоцикл для поїздок по поганій дорозі і в місті, то радимо вибрати Туристичний ендуро. А якщо Вас цікавить їзда тільки по бездоріжжю і лісах, то беріть просто Ендуро.

Якщо Вам потрібен мотоцикл для далеких поїздок, то краще вибирати мотоцикли, створені спеціально для цього – будь-який з видів туристичних мотоциклів (туристичний ендуро, спорт-турист, турист).

А якщо ви любитель проїхатися з вітерцем, чи не боїтеся швидкої їзди і бажаєте отримати масу адреналіну, то вам варто вибирати спорт-байк. На спорт-туристе ви отримаєте тугіше швидкість, що і на спортбайке, але з великим комфортом і менш чутливим керуванням.

Також є мотоцикли, призначені для переміщення по місту – дорожній та класик. Даний вид мотоцикла оснащений мінімум пластика, відрізняється високою керованістю, прямий посадкою і прощає багато помилок мотоцикліста і у зв’язку з цим найбільш підходящий для початківців на нашу думку.

Відсутність досвіду в керуванні мотоцикла – основний фактор при виборі. Не варто відразу сідає на потужний спортбайк, який виглядають дуже ефектно, але не прощає помилок. Виберіть не настільки швидкий і більш спокійний апарат – Ваша мета навчиться їздити і на це знадобиться час. Найголовніше вибрати мотоцикл, який не буде стояти в гаражі, через те, що на ньому їздити ніде, або некомфортно.

Також перший мотоцикл краще вибрати з мінімум пластика або зняти деякий пластик, так як через падінь, а вони за будь-якого будуть, пошкоджується облицювання, а ремонт коштує недешево.

Наступне з чим треба визначитися це кубатура мотоцикла. Для початку кубатура двигуна вистачить і 400-900 куб.см.

Якщо Ваша вага і зріст не великий, то не варто брати високий і важкий мотоцикл. Переконайтеся, що Ви дістаєте обома ногами до землі, коли сидите на сидінні. Якщо ні, значить, мотоцикл занадто високий і управління ним буде утруднено.

Крім того, мотоцикл повинен бути досить легким, щоб водій міг його поставити на центральну підставку, штовхати вперед або назад при розвороті і легко паркувати. На важкому мотоциклі скрутно проїхати “вісімку” на малій швидкості без втрати рівноваги. Принаймні, для цього потрібен досвід. І чим важче мотоцикл і потужніше його двигун, тим більше досвіду потрібно від мотоцикліста.

Постарайся дотримуватися чотирьох правил при виборі мотоцикла:

• Ви можеш підняти мотоцикл з землі самостійно.

• Ви дістаєте ногами до землі при зупинці мотоцикла.

• Вам комфортно сидіти на мотоциклі.

• Мотоцикл Вам подобається (це теж важливо).

Наступний момент, це гроші. Перший мотоцикл, як правило, міняють через рік – два. Тому не варто витрачати на нього багато грошей.

Тепер залишається визначитися з конкретною моделлю. Мотоцикл вітчизняного виробництва брати не радимо, купуйте іномарку.

Кращий варіант купити мотоцикл, який Ви вже знаєте у свого доброго знайомого, але так буває дуже рідко. Тому вибираємо з наступного:

– новий мотоцикл в салоні – мотоцикл без проблем, але чимала вартість;

– бувший мотоцикл в салоні – грошей потрібно менше, але важко визначити реальний технічний стан мотоцикла, тому його швидше за все «подшаманили». Вихід – купувати в добре зарекомендував себе салоні.

– бувший мотоцикл по оголошенню – ще менше грошей, але ніяких гарантій

– замовити бувший мотоцикл в салоні – не найдешевший варіант, але стан мотоцикла можна обговорити заздалегідь. Уважно читайте договір перед укладенням, якщо щось не ясно краще відмовитися від укладення договору.

Купувати мотоцикл найкраще зі знаючим і їздять іншому або фахівцем з підбору мотоциклів.

Спочатку ретельно вивчіть документи на купується мотоцикл, особливо якщо купуєте його з рук. Далі звіряємо дані з документів з даними на мотоциклі – номер рами, номер двигуна, рік випуску. Останнє можна знайти на гальмівних шлангах і на дисках.

Далі дивимося:

– зовнішній вигляд на предмет слідів від падінь (практично всі мотоцикли мають такі сліди, їх відсутність швидше має насторожити);

– всередині бака – іржа погана ознака;

– стан ланцюга – НЕ іржава, що не розтягнута;

– рама – ніяких пошкоджень й сліду не заводський зварювання і фарбування бути не повинно;

– пір’я вилки – попередньо кілька разів натисніть на вилку, масляних слідів бути не повинно, також вони повинні бути ідеально прямі;

– стан гуми – покупка нової потребуватиме вкладень;

– загальний стан мотоцикла (найчастіше мотоцикл, що виглядає зовні свіже буває в гіршому технічному стані, пріоритет віддавайте технічному станом, тому зовнішній вигляд привести в порядок зажадає менших витрат).

Пробіг на спідометрі мотоцикла дасть мало інформації, тому що швидше за все він змотаний.

Після зовнішнього огляду заводимо мотор, прогріваємо – і в холодному і в прогрітому стані двигун не повинен робити ніяких сторонніх стукотів, також при повороті ручки газу сизий дим з вихлопної труби – показник того, що незабаром буде необхідна перебирання двигуна.

Далі перевіряємо гальма і роботу коробки і підвіски, прокотившись на мотоциклі. Якщо Ви ще «безправним», довірте перевірку одному. Правда, як правило, таке можливо тільки при внесенні повного застави за мотоцикл. У цьому випадку, як і в будь-якому іншому, при їзді на чужому мотоциклі діє правило «Упав – купив!».

Оформляти вибраний Вами мотоцикл краще без довіреностей, незважаючи на економію по страховці і технічному огляду, тому якщо з документами або мотоциклом виявиться щось не так, то попереднього власника знайти буде важко.

Купивши мотоцикл, не забудьте про екіпіровку. На ній не варто економити. Мінімальний комплект – шолом, рукавички, мотоботи, захист спини, колін, ліктів і плечей. Повірте, екіпірування – це не перестраховка, це необхідність для збереження Вашого здоров’я та життя.

Наступне, що необхідно зробити, це провести повне технічне обслуговування – заміна всіх рідин, свічок, фільтрів, в разі необхідності гальмівних колодок. При чому, незалежно від того, чи робив це попередній господар.

При можливості добре б ще витратитися на поліпшення тепер уже свого мотоцикла. Мова, звичайно, не про підсвічування та інших прибабахов. Тюнінг мотоцикла включає: армовані гальмівні шланги, демпфер керма (для спортивних), хороша гума, слайдери або дуги безпеки.

Ремонт мотоцикла (у разі необхідності) краще здійснювати в Мотомастерской. т.к. зіпсувати іномарку при ремонті легко, а починають дорого. Самому можна провести технічне обслуговування, якщо маєте про це хоч найменше уявлення. Серйозний ремонт краще довірити спецам.

Вдалих покупок!

Це можна прочитати here.

Похожие статьи

Share →