Багато касових апаратів, швидке обслуговування і конструювання гамбургерів буквально в кілька хвилин – все це McDonald’s, ресторан швидкого харчування, який змінив світ.

Ця компанія витратила колосальні гроші на рекламу. Тільки в 1984 році кожну годину McDonald’s витрачала 29000 доларів. Якщо вони могли собі дозволити витратити таку суму, то скільки їм вдавалося заробити вже тоді?

Рей Крок відкрив свій перший ресторанчик в штаті Іллінойс. Це була відмінна атака на місцеве кафе. Потім він зміг розширити свій бізнес на всю країну. У кожному місті McDonald’s мав успіх. Він перекривав діяльність багатьох успішних кафе. Рей Крок зміг вдарити в саме серце всієї індустрії швидкого харчування. Він зробив гамбургер, яким можна було перекусити, а для тих, кому хотілося трохи більше чізбургер. І все це за помірну ціну. Але головне – це швидкість і якість. Їжа виходила, немов з конвеєра. І як би ви не намагалися в McDonald’s все одно будуть робити гамбургери краще, ніж ви.

Рей Крок позичав гроші під захмарні відсотки, щоб розвивати свою компанію. Це дало можливість не тільки швидко стати першим номером, але й завдяки грамотній стратегії віддати всі борги.

Кроми швидкого приготування їжі в McDonald’s дбали ще й про обслуговування. Серед всіх інших компаній, які намагалися забирати у лідера шматок святкового пирога у “Короля бургерів” було саме якісне обслуговування, і їх ресторани швидкого харчування завжди були чистими.

Як і будь-якого лідера McDonald’s постійно намагаються атакувати. Однією з значимих компаній, яка намагалася поміщати була Burger King. Саме вони застосували стратегію пошуку слабкого місця у конкурента. Якщо у McDonald’s вся робота була побудована за принципом конвеєра, то Burger King створила таку систему, де кожному покупцеві пропонувалося вибирати який саме бургер він буде їсти (вибирати він міг начинку). Індивідуальний підхід до кожного клієнта дав не тільки свої результати, але і втрати. На приготування їжі в Burger King йшло більше часу, ніж у McDonald’s, так як там не могли порушити добре налагоджену систему. Але це був удар, який припав компанії не до смаку. У них намагалися відібрати частину ринку, але нова стратегія компанії, показала, що у McDonald’s пороху в порохівницях вистачить ще не на один десяток років.

Після удару, якого завдав Burger King, McDonald’s вирішили розширити своє виробництво. Вони стали випускати гамбургери з рибою, куркою, барбекю, але тільки коли вийшли в окремому виді крильця McNuggets, компанія зрозуміла, що їхні дії увінчалися успіхом. Продажі збільшилися.

У 70-х, коли компанія постійно шукала шляху до успіху, керівництву доводилося приймати завжди нові стратегії. Але коли McDonald’s вирішили атакувати мережу дрібних кафе – це стало черговим ударів по індустрії швидкого харчування. Незабаром в знаменитому ресторані можна було купити все, починаючи від гамбургера і закінчуючи йогуртом.

За такої стратегії McDonald’s працює і сьогодні. Постійно розширює свою продукцію, нарощуючи собі число любителів швидкої їжі.

Встигнувши згадати всього лише про одне конкуренті, хочеться розповісти і про другий, яким була компанія White Castle. Вона була заснована в 1921 році і до цього дня знаходиться на ринку. White Castle – це партизан у світі гамбургерів. Він не дивиться на лідерів, а працює за чіткої стратегії. У них немає зміни гамбургерів. Який він був 5 років тому, таким же він був і 35-40. Це і люблять люди, які під час своєї молодості просиджували татові гроші саме в White Castle. Їм подобається, що традиції цього закладу незмінні. Але що ні погубило White Castle? Вони просто не поводилися, як лідери, а завжди залишалися у тиші. Навіть у ті моменти, коли McDonald’s змагалася з конкурентами, вони спокійно робив свої гамбургери і раділи постійним покупцям.

Це можна прочитати here.

Похожие статьи

Share →